Flowerpowerrrrr - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Mirkadownunder - WaarBenJij.nu Flowerpowerrrrr - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Mirkadownunder - WaarBenJij.nu

Flowerpowerrrrr

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2015 | Australië, Noosa Heads

'Ik heb het koud, het is hier donker, m'n oogjes sluiten dicht, we zijn echt super vroeg vertrokken voor het ochtendlicht, waar gaan we heen ik wil het weten maar ik doe niks en hou me klaar ik wacht op morgen op een nieuwe dag op een luie daai...' Geen idee of die lyrics kloppen nu, maar zo voelde ik me vanochtend in de Greyhoundbus. Ik ben nu onderweg naar Noosa (ligt boven brisbane). Vanochtend zijn we vertrokken vanuit surfersparadise, en drie nachten is precies goed, want dan heb je het met het uitgaan ook wel gehad. Het was alsnog echt leuk om mee te maken!

Daarvoor waren we in byron bay , echt 1 van m'n favoriete plekken geworden. Zo relaxed en hippieachtig. Het strand was zo wit en het water zo blauw. En de wandeling naar de vuurtoren was zwaar maar ook weer supermooi. Behalve dat we geen eten bij ons hadden, de wandeling hebben onderschat en we vervolgens bijna omvielen. Maar we hebben het gewoon gered, je lichaam kan zo veel meer handelen dan je denkt! Ook wel cool om te zien dat ik meer kon dan ik dacht.
We zijn 1 dag naar het echte hippie plaatsje nimbin geweest. In een super leuke oude bus en we waren maar met z'n 4en + de tourguide en chauffeur. De plek waar er wiet in overvloed is en overal hippies zijn. Hippies en backpackers.
Australië is wel streng met wiet, maar ze willen het nu wel legaal maken als medicijn. Onze tourguide vertelde een verhaal over dat hier veel oude mensen heen gaan die aan t sterven zijn. Er was een man die had echt kanker overal, en die was aan het sterven. Beetje naar dit, maar hij rookte dus wiet om de pijn te verzachten. Wat ik super logisch vind, want waarom zou je nog erger moeten lijden. En toen was er de jaarlijkse politie inval in Nimbin, en is deze oude zieke man betrapt op het roken van een joint, en hij is serieus meegenomen naar het bureau. De rechter moest wel een boete opleggen vanwege de wet, maar werd er zelf ook misselijk van. Door zulke situaties is Australië dus gaan nadenken van ja, we moeten iets soepeler worden. Wel interessant om van Australiërs te horen hoe het er aan toe gaat.
Na in nimbin hebben rondgelopen gingen we lunchen met wat oude Australische mannen (vrienden van de tourguide), die ons heel interessant vonden: twee 18 jarige meisjes in nimbin die uit Amsterdam komen. Lang gesproken over hoe dat dan daar werkt met wiet. We praten zo veel over wiet. 'Oh je komt uit Amsterdam, dan blow je vast veel'. En helaas moet ik ze dan teleurstellen en vertellen dat dat niet het geval is.
Na de lunch terug in de bus, ik moet toegeven dat we wel wat hebben geprobeerd van de gebakjes die niet zomaar gebakjes waren (sorry mama en papa, part of the expierence). In de bus werd er de Beatles gedraaid, 'i get high with a little help from my friends', en ik was zo gelukkig want op dat moment voelde ik echt de flower power.
Het lijkt wel gewoon alsof byron bay niet is meegenomen door de sosciety van vandaag en gewoon nuchter is gebleven. Hoe gaat dat nummer ook al weer?

We hebben in byron bay onze trips naar de whitesundays en fraser Island geboekt. Eigenlijk hebben we alles nu geboekt en besef ik me nu, er zijn bijna drie weken voorbij, dan nog maar twee weken en moet ik alleen verder. :(
Maar dat is ook wel leuk spannend, ik ga me zo stoer voelen als ik een tijdje alleen heb gereisd in Australië. En ik heb ook zin om te wwoofen! Maar toch komt er toch een piecie hoge adem bij kijken, maar dat maakt niks uit! Because ik kan alles aan! Dat bewijst deze tijd hier maar al te goed.

Love and peace ✌️

Ps. Ik heb een nieuwe iPhone moeten kopen.

  • 29 Maart 2015 - 16:35

    Jan-anton:

    he Mirka
    zo leuk om je verslagen te lezen! t maakt de afstand echt kleiner. En goed om te horen dat je je zo sterk voelt. Jaloers op t weer en al je nieuwe indrukken...luf joe!
    je dad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 2305

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: